چو تو خود کنی اختر خویش را بد مدار از فلک چشم نیک‌اختری را

چه خوب اومد چه بد به شرایط نسبتش ندین 

 

به یه نتیجه خیلی خوب و عملی تو زندگیم رسیدم و مایلم که این تجربه را تو این فضا با شماها share کنم.

دنیای خیلی بدی شده، صبح زود که از خواب پا می‌شیم؛ هر چقدر هم شاد و سرحال باشیم، تا شب، در تعاملات پیچیده‌ای که وجود داره، هزار تا مورد، تو کوچه و خیابون و محل کار و... می‌بینیم و اتفاق می‌افته که واقعاً آدم رو عصبی و ناراحت و دلخسته و دپرس می‌کنه.

متداول‌ترین برخورد ما با این موضوع اینه که برای روزمون،‌ یا برای شرایطی که در اون واقع شدیم ارزش‌گذاری می‌کنیم؛

می‌گیم امروز روز بدی بود و... من نمی‌گم که اون اتفاقها خوب بودن ولی تجربه به من ثابت کرده که اگه بخوای موفق باشی و بخصوص دپرس نباشی و لذت بیشتری از زندگیت ببری اصلاً نباید برای روزها و موقعیت‌هایی که درش قرار گرفتی هیچ ارزشی؛ چه خوب و چه بد؛ قائل بشی. کلاً ارزش‌گذاری را برای خودتون ممنوع کنین.

این را از من بشنوین، بهش عمل کنین تا ببینین که واقعاً چقدر مؤثره.

در ضمن در راستای یادگیری اینترنتی بقیه هم آستین‌ها را بالا بزنن و تجربه‌هاشون را هر چند کوچیک با بقیه در میون بذارن.

نظرات 2 + ارسال نظر
سرخ دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:59 ب.ظ http://www.sorkh.blogsky.com

سلام. وبلاگ فوق العاده آشنایی داری. نمی دونم شاید قبلن تو بلاگ اسپات یا پرشین بودی.؟
واقعا خوشحالم اینجا اومدم.
اگه مایل به تبادل لینک بودید واقعا خوشحال میشم بتون لینک بدم.

آناهیتا شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:31 ق.ظ http://aabitarazdarya.persianblog.com

حرفت درسته اما من فکر می‌کنم کلمه ارزش‌گذاری خیلی مناسب نیست.
من فکر می کنم آدم‌هایی در زندگی موفقند که هر شب قبل از خوابشون به تمامی اتفاقهای روزشون فکر می‌کنند و تحلیل می‌کنن. و این کار که اسمشو میذاری ارزش گذاری اگه انجام ندیم ما رو از مورد اتهام قرار گرفتن در مورد رفتارامون خلاص می‌کنه اما اگه توانایی پذیرفتن اشتباها‌ی خودمون رو داشته باشیم بهمون کمک می‌کنه که رشد کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد